Toţi specialiştii recunosc că, în fapt, comportamentul consumatorului nu se poate explica,decât prin cunoaşterea sistemului de factori ce acţionează în strânsă legătură şi intercondiţionare reciprocă, dar modul în care acţionează şi mai ales locul şi rolul pe care aceştia le au în sistem sunt privite în mod diferit şi de aceea întâlnim în literatura de specialitate diferite clasificări ale acestor factori. Si acum voi face referire tot la Dl. Kotler, care face urmatoarea clasificare a factorilor, care stau la baza unei decizii de cumparare si anume: 1. factori culturali – reprezentaţi de: cultura, subcultura şi clasa socială; 2. factori sociali – care includ: grupuride referinţă, familie, roluri şi statusuri; 3. factori personali – care se referă la: vârsta şi stadiul din ciclul de viaţă, ocupaţia, stilul de viaţă, circumstanţele economice, personalitatea şi părerea despre sine; 4. factori psihologici – desemnaţi prin: motivaţie, percepţie, învăţare, convingeri şi atitudini.
In posturile imediat urmatoare, vom analiza putin cate putin fiecare dintre acesti factori, care ne influenteaza comportamentul in calitate de consumatori.
Stay tuned!
O seara buna tuturor!
Lasă un comentariu