juhaszmonica

Cursuri de formare profesionala – JURISROM

Factorii psihologici si influenta lor in comportamentul de cumparare – INVATAREA

Deschid noul an, 2012, cu traditionala urare ‘La multi ani tuturor!’ si pentru moment va invit sa continuam tema factorilor psihologici si influenta lor in comportamentul consumatorului, cu Invatarea.

Învăţarea reflectă o schimbare observabilă sau inobservabilă în comportamentul unui individ datorită acumulării experienţei, care conduce la o creştere a posibilităţii ca un act să fie repetat. Specialiştii apreciază că cea mai mare parte a comportamentului uman este învăţat.

Pentru explicarea procesului învăţării există deja mai multe tehnici, care sunt relevante şi pentru activitatea de marketing:
– tehnica învăţării prin condiţionarea clasică de tip pavlovian;
– tehnica învăţării instrumentale;
– tehnica învăţării cognitive.
Semnificaţia practică a teoriei învăţării pentru marketing este aceea că unele principii se pot aplica în conceperea politicii de marketing. Astfel se poate „construi“ cererea pentru un produs prin asocierea lui cu motive puternice, asigurând o întărire pozitivă. O nouă întreprindere, de exemplu, poate intra pe piaţa apelând la aceleaşi motivaţii ca şi concurenţii ei, pentru că – de
regulă – cumpărătorii sunt mai dispuşi să-şi transfere loialitatea către o marcă similară, decât să apeleze la alta.

No comments yet»

Lasă un comentariu